Dubai - 6-11-2017 t/m 9-11-2017

10 november 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Op zondag 5 november begon ons grote avontuur. Voor vertrek hebben we met beide families een soepje gegeten (voor zover dat ging door de zenuwen) en rond 6 uur zijn we in de auto gestapt richting Schiphol. Daar werden we verrast door onze lieve vrienden die ons nog even kwamen uitzwaaien! Na de nodige tranen, knuffels en lieve woorden was het tijd om door de douane te gaan, tot over 7 maanden!

IMG_4161         IMG_4147

Day 1:

Na een prima vlucht in de A380 kwamen we aan in Dubai. Wat is het toch een pracht vliegtuig. Onder het genot van een pepernootje hebben we gewacht tot onze backpacks op de band lagen en toen hup de metro in richting ons hostel. De metro was helaas niet zo’n succes. Om de haverklap stonden we stil en één halte voor die van ons moesten we uitstappen.. Wat bleek nou, een storing. Als echte backpackers en vol goede moed onze backpacks op onze rug de hitte van Dubai in. Ach, we lopen wel even naar de volgende halte. Dat hebben we geweten, na 10 minuten lopen zijn we snel de verkoelende airco van het metrostation weer in gesneld, dan maar wachten tot de storing voorbij is. Gelukkig bleek dit al snel het geval en na ruim 1,5 uur kwamen we eindelijk aan in ons hostel.

Vanuit het hostel hadden we een prachtig uitzicht op de bekende palm, maar daarentegen was onze kamer niet meer dan een hokje met een kast en een stapelbed (zeer romantisch).

’s Avonds zijn we naar het grootste winkelcentrum van de wereld geweest met het aquarium, de ijsbaan en buiten de fonteinen naast de Burj Khalifa. Zeer indrukwekkend hoe het water van de fontein met verlichting danst op de muziek. We hebben heerlijk gegeten in een restaurant naast de fontein, genieten!

IMG_4180   IMG_4193   IMG_4197

20171107_174739   20171106_211125   IMG_4240

IMG_4247

Day 2:

Op dinsdag hebben we een ferry genomen van Dubai Marina naar Al Ghubaiba. We zijn langs de palm gevaren en langs het 7-sterren hotel Al Arab om uit te komen in het oude gedeelte van Dubai. Vanuit daar hebben we de metro genomen richting de Burj Khalifa, want we hadden van te voren tickets gekocht om deze te kunnen bezoeken. Vanaf de Burj Khalifa heb je een prachtig uitzicht over de stad. Ook die avond hebben we weer gegeten in een restaurant naast de fontein.

IMG_4260   IMG_4261

IMG_4259    DSCN8955

Day 3:

Woensdags zijn we weer naar het oude deel van Dubai afgereisd. Daar zijn veel gouden sieraden winkels en andere kraampjes. Alleen de verkopers doen aan zeer agressieve verkoop. Zo werden we meerdere keren zowat winkels ingeduwd of kregen we hoofddoeken om ons heen geslagen. Na deze bijzondere ervaring hebben we voor €0,22!!! een bootje genomen naar de overkant van het water. Daar hebben we heerlijk op een terras aan het water geluncht. Op de terugweg naar het hostel zijn we nog uitgestapt bij de grote skihal. In Dubai kan alles!

20171108_131220   DSCN8977

Wist je dat:

• Het handig is als je je bankpassen op ‘wereld’ zet als je op wereldreis gaat… (oeps) 😉
  • In de skihal van Dubai lange ski-jurken worden verhuurd voor vrouwen met een boerka en ze er ook nog een muts overheen dragen?!
  • In de metro een speciaal deel is voor vrouwen en kinderen en dat Raymon daar een keer uitgestuurd is?!
  • De Burj Khalifa 829 m hoog is en wij al op 422 m ver boven alle andere gebouwen uitkeken?!

1. Maria:
    10 november 2017
    Wat klinkt dit allemaal gaaf kanjers!!! Wat een super begin van jullie reis!!😘
  2. Jolanda H:
    10 november 2017
    haha Raymon in de verkeerde wagon?! We hadden het er nog over gehad:) Heerlijk chique backpacken! Daar houd ik van. Het ziet er fantastisch uit. Nu genieten van eilandjes in the middle of nowhere.
  3. Rob:
    10 november 2017
    Die foto uit de toren naar beneden genomen is net een scene uit een science fiction film!! Gaaf! De reis is begonnen!
  4. Patrick van den Hoek:
    10 november 2017
    Leuk hoor!!! Fantastisch om met zulke indrukken jullie reis te beginnen :)! Veel plezier de komende dagen met eilandhoppen!
  5. Erik:
    10 november 2017
    Hoi, leuke foto's en verslag van de eerste dagen. En wat betreft dat stapelbed mogen jullie nog blij zijn. Ik neem aan dat jullie ook weten dat je als ongetrouwd stel niet op 1 kamer mag verblijven....
    Veel plezier op de volgende bestemming en we lezen het wel weer!
    Gr. de Rijkies
  6. Gerda:
    10 november 2017
    Geweldig, en de techniek staat voor niets, fantastisch dat wij op deze manier met jullie mee kunnen reizen.
  7. Renate:
    13 november 2017
    Wat een leuk reisverslag! We volgen jullie op de voet. Veel plezier op jullie volgende bestemming.
  8. Jasper:
    13 november 2017
    Leuk man! Zit alleen al 5 dagen te refreshen.