Rio de Janeiro - 28-05-2018 t/m 2-06-2018

13 juni 2018 - Rio de Janeiro, Brazilië

Rio de Janeiro

De laatste bestemming van onze wereldreis is het prachtige Rio De Janeiro. Hier komen wij op dinsdag 29 mei om 7.30 uur aan vanuit Colombia. We nemen een taxi naar ons fantastische, luxe hotel in Copacabana en genieten daar van het allerlekkerste ontbijt in 7 maanden! 😉 Die dag vertoeven we in het zonnetje aan het zwembad en 's middags gaan we naar het strand. We lopen langs de boulevard van Copacabana naar Ipanema en onderweg shoppen we de eerste Havaiana slippers.

9ce24330-d27e-4b3d-8fdd-432a410d4ad2   54882319-2a81-4835-bca2-5f8fd2b7b0bf

Op woensdag 30 mei nemen we een taxi naar het treintje dat ons naar Cristo Redentor brengt. We zijn toch wel onder de indruk van het immense beeld en het uitzicht over de stad! Hierna brengen we een bezoek aan Escadaria Selaron. Dit zijn trappen gemaakt van allerlei kleurrijke tegels, super leuk! Vanuit hier lopen we door naar Lapa en daar pakken we een taxi terug naar Copacabana. 's Middags gaan we weer op jacht naar Havaianas.

DSCN5700   DSCN5689   DSCN5686   4e6169be-d02d-4acb-ac72-a408a9044713   DSCN5721   DSCN5739

Op donderdag 31 mei liggen we lekker de hele dag aan het zwembad en 's avonds nemen we een taxi naar de Suikerbroodberg voor de zonsondergang. We gaan met een gondel naar boven en genieten daar weer van het mooie uitzicht over de stad. Als de zon onder is gaan alle lichtjes branden en ook het Jezus beeld wordt prachtig verlicht. 's Avonds eten we op onze laatste avond in een heerlijk tapasrestaurant!

DSCN5745   DSCN5755   DSCN5783

Op vrijdag 1 juni is dan echt de laatste dag aangebroken, zo gek! 's Morgens werken we nog een laatste keer aan ons kleurtje in het zonnetje aan het zwembad en 's middags laat Nathalie een tatoeage zetten ter aandenken aan onze prachtige wereldreis! Om 21.50 uur zitten we in het vliegtuig voor de terugreis naar Nederland, we gaan naar huis!

IMG_8454   IMG_8664

Via Londen komen we op 2 juni om 18.30 uur aan in Amsterdam. Daar staan onze families ons op te wachten met spandoeken, ballonnen en een groot 'Welkom Thuis'!!!

PHOTO-2018-06-13-14-16-22   IMG_8727   6d41ba41-e17f-43e1-bea5-41da5d1b7cc2

Na 7 maanden, 210 dagen, 10 landen, 18 vluchten en ontelbaar veel mooie herinneringen zit onze wereldreis erop!

DSCN5728

Wist je dat:

• Christus de Verlosser 38 meter hoog is.
  • Havaiana slippers in Brazilië heel goedkoop zijn en we hele bestellingen mee hebben genomen naar Nederland!
  • Rio de Janeiro best gevaarlijk is wegens drugs en criminaliteit. De favela's liggen naast de toeristische trekpleisters en het is dan ook erg oppassen dat je daar niet per ongeluk terecht komt.
  • De palmboomtattoo 10 bladeren heeft voor de 10 landen die we hebben bezocht!
  • Raymon ruim 60 reispillen heeft geslikt gedurende de reis. 😉
  • Nathalie een arm vol armbandjes heeft van de 10 landen die we hebben bezocht en dat we uit elk land ook een kaart hebben meegenomen!
  • We ontzettend blij zijn dat de wereldreis zo goed is verlopen! Geen berovingen, geen ziektes, geen vertragingen etc. Heel bijzonder!
  • We allebei alweer aan het werk zijn en het net voelt alsof we nooit weg zijn geweest.
  • We stiekem nu alweer terug willen naar alle mooie bestemming die we hebben gezien! 😉

1. Wilfried en Annemarie:
    13 juni 2018
    Welkom thuis, gelukkig is het weer prima....op naar de volgende zomer !!
    Enne, wist je dat we :- het leuk vonden jullie ontmoet te hebben...
    - elkaar vervolgens nog ongepland gezien te hebben....
    - we nog een stukje meegereisd hebben door jullie verhalen in zuid-Amerika
    - jullie veel succes wensen met alles in de toekomst....
  2. Carla Schot:
    13 juni 2018
    Ik vond het super om via deze blog jullie reis te volgen. Een reis waarin jullie herinneringen hebben gemaakt voor de rest van jullie leven!!
  3. Dick-Jan:
    14 juni 2018
    Welkom thuis en bedankt voor het delen van al jullie avonturen !
  4. Jolanda H:
    18 juni 2018
    Fijn dat jullie er weer zijn!! Het was wel heel leuk om al jullie belevenissen via de blog te lezen.